Friday, August 31, 2018

5 sebab untuk anda mulakan bisnes online pada tahun 2018



Mulakan bisnes online anda pada tahun 2018 ini kerana ia seiring dengan perkembangan dunia digital yang telah mewujudkan satu suasana perniagaan yang sangat membangun.
selain itu, banyak usahawan muda telah berjaya dengan hanya menggunakan platform online ini.
Perniagaan online sangat mudah untuk diuruskan kerana setiap urusan hanya atas talian dan tidak memerlukan untuk berada pada sesuatu tempat dalam tempoh yang lama.
Ini menyebabkan ramai pelajar dan suri rumah menceburkan diri dalam bisnes online.

Berikut adalah antara 5 sebab untuk anda mulakan bisnes online pada tahun 2018 ni.

  • ·         Tidak perlukan modal yang besar
  • ·         Tidak perlu pendidikan yang tinggi
  • ·         Boleh dilakukan di mana saja
  • ·         Risiko yang rendah
  • ·         Bebas masa
    Ini bermaksud kita hendaklah bijak menggunakan peralatan digital yang bersambung dengan internet untuk menjana sumber pendapatan sampingan atau tambahan. Hari ini ramai dalam kalangan kita khususnya yang celik IT lebih gemar bermain permainan video seperti Mobile Legends daripada berusaha untuk mahir menggunakan telepon bimbit untuk mencari duit sampingan. Walaupun sudah maju namun pemikiran masih mundur, lebih suka membuang masa dengan bermain game yang membawa 'Syok Sendiri". Sikap malas mencari kerja menguatkan lagi kegilaan kepada permainan digital. Bila tiada kerja, kerajaan dipersalahkan kerana kononnya tidak menyediakan banyak peluang pekerjaan. Marilah berubah seiring dengan usia negara yang sudah merdeka selama 61 tahun. Salam MERDEKA...SAYANGI MALAYSIAKU.




No comments:

Post a Comment