Internet Adalah Medium Pengetahuan Masa Kini

Sunday, June 17, 2018

Bola, Raya dan Harapan Rakyat Malaysia

Salam aidilfitri semua..wah! siok pula raya tahun ini. Kemeriahan hari raya disambut dengan pelbagai karektor di sana-sini. Saya yakin dan percaya para penyokong Pakatan Harapan (PH) dan WARISAN sangat gembira dengan keputusan PRU14 yang lalu. Ada yang menganggapnya sebagai hadiah paling istimewa raya tahun ini. Apa tidaknya..selama 60 tahun Barisan Nasional (BN) menjadi kerajaan akhirnya tumbang, kalah, tewas, kecundang, rebah..yang tak tahan mendengar..menyakitkan hati para penyokong BN apabila perkataan hancus, innahlillah juga kedengaran...aduh! cukuplah wahai penyokong parti... yang menang bersyukur dan yang kalah muhasabah diri. Mari kita rapatkan kembali barisan yang seketika longgar akibat perbezaan politik. Kita adalah rakyat Malaysia. Kita adalah warganegara Malaysia. Syukur kepada Allah s.w.t kerana negara kita masih aman damai. Jangan lupa ada negara yang musnah akibat perbalahan rakyatnya sesama sendiri gara-gara taksub kepada pemimpin yang korupsi. Kepada pemimpin Pakatan Harapan dan Warisan, tahniah dan teruskan perjuangan kalian yang telah diberi kepercayaan oleh rakyat. Buktikan PH lebih baik daripada BN, buktikan WARISAN lebih baik daripada UMNO kerana tempoh lima tahun untuk menghadapi PRU15 bukanlah lama sangat. Rakyat tahu pemimpin yang ada dalam PH dan WARISAN dahulunya adalah pemimpin UMNO orang Melayu, orang Sabah.. yang dalam BN kalah pun adalah orang Melayu,orang Sabah juga bah! Orang yang sama tapi baju,kereta,rumah sudah tukar. Harap pemikiran pun sudah berubah jangan macam dulu juga..

Cerita pasal Bola pula..ehmm memang tahun ini kira meriah sungguh hari raya. Aktiviti berkunjung ke rumah saudara-mara, sahabat handai terus menjadi tradisi rakyat Malaysia. Ucapan Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Batin memenuhi ruangan status Facebook masing-masing. Ada yang tambah ucapan kosong-kosong (0 - 0) haha...ngam pula tahun ini ada World Cup Russia 2018. Brazil..brazil..Germany..germany..haha..kita seronok menyokong team yang dibarisi pemain-pemain bertaraf bintang seperti Neymar, Messi, C.Ronaldo..tapi malang sungguh team football Harimau Malaya tidak pernah beraksi di pentas Piala Dunia. Bila agaknya..mungkin 2036..mungkin..??

Ok...salam aidilfitri daripada saya. Mohon maaf kalau entry hari ini menyinggung perasaan. Semoga negara kita Malaysia terus maju dan aman damai..1Malaysia..opps! jangan marah..masih ingat dengan slogan lama..:)


No comments:

Post a Comment