Sunday, December 25, 2016

Cuti-cuti Malaysia Melancong ke Melaka

Salam semua....untuk memudahkan kawan-kawan dari Sabah yang bercadang mahu bawa anak-anak dan isteri melancong ke Melaka time cuti sekolah, di sini saya kongsikan pengalaman yang lalu. Tq kerana sudi membaca....selamat bercuti..mudah saja. Tidak perlu menyusahkan orang untuk jadi guide...atau driver...kita naik bas saja atau teksi tapi dalam perkongsian ini saya naik bas sebab rasa lebih selamat...

1. Naik kapal terbang ( memanglah bah!!...kereta mana boleh sampai ke Semenanjung..hehe ). Kalau naik MAS turun di KLIA tapi kalau AirAsia kita landing di KLIA 2.


2. Sampai airport cari kaunter jual tiket bas...lepas tu tunggu ketibaan bas...jalan saja menuju pintu keluar jumpalah itu.



3. Bas akan berhenti di Melaka Sentral. Nah!...pandai-pandailah sambung, mahu naik teksi atau bas untuk ke destinasi seterusnya...tapi kalau mahu cepat naik teksi lah dan pastikan hotel bajet untuk bermalam sudah ada sebab takut kena hotel yang mahal dan jauh dari tempat melancong.




Ok itu saja...sorry lah gambar lain malas mau upload. Sekian selamat bercuti dan semoga gembira serta selamat dalam perjalanan.







No comments:

Post a Comment