Monday, December 27, 2010

PMR : Penilaian Menengah Rendah


Ucapan tahniah kepada semua pelajar PMR tahun 2010 yang telah berjaya mencapai keputusan cemerlang. Kejayaan anda adalah contoh kepada adik-adik anda, rakan-rakan anda, saudara-saudara anda dan termasuklah juga kepada mereka yang kurang cemerlang.

Setiap kejayaan yang dicapai sudah tentulah ada yang main peranan. Ucapan terima kasih kepada guru-guru yang mengajar (mendidik), ibu bapa yang banyak memberi dorongan. Rasa syukur kepada Allah s.w.t juga tidak harus dilupakan, kerana sesungguhnya kejayaan dan kegagalan kita di dunia ini adalah atas ketentuanNya. Namun yang pasti... orang yang rajin berusaha pasti akan mencapai kejayaan. Kalau bukan hari ini...mungkin esok, lusa, tulat atau..???

"LULUS HARI INI TIDAK BERMAKNA AKAN LULUS JUGA HARI ESOK"
dan

"GAGAL HARI INI TIDAK BERMAKNA AKAN GAGAL JUGA HARI ESOK"

Dalam sistem persekolahan Malaysia, pelajar yang lulus atau gagal tetap akan berupaya meneruskan persekolahan ke Tingkatan Empat. Kemudian pelajar akan mengambil pula peperiksaan SPM ketika di Tingkatan Lima. Jadi adakah anda akan terus cemerlang atau akan terus kurang cemerlang dalam SPM nanti, inilah maksud kata-kata di atas. Fikir-fikirkanlah.

SELAMAT KEMBALI KE SEKOLAH TAHUN 2011.








No comments:

Post a Comment