Tuesday, October 5, 2010

Tahu Tapi Tak Buat

Hari ini kerajaan telah menaikan harga rokok sebanyak RM0.70 sen. Ini bermakna rokok yang saya hisap dah jadi RM10.00 sekotak. Ehmmm!!! mahal juga!...dulu waktu puasa bulan Ramadhan saya cuma ambil dan hisap sebatang saja. Ingatkan...boleh berhenti. Time hari raya...tabiat lama datang lagi... sampailah hari iniiii!!! Dalam hati memang ada keinginan nak berhenti merokok. Bukan pasal harga naik...tapi...tahu merokok tu membahayakan kesihatan. Masalahnya...tahu tapi tak buat. BERHENTI MEROKOK. Masa update blog ni...rokok saya dah habis. Harap-harap esok pagi tak cari rokok. Heyyyy!!!! rokok tolonglah...jangan kacau lagi. Anak-anak saya pun memang tak suka saya merokok. Kawan-kawan yang tak merokok...ada juga bagi tips cara nak berhenti merokok. Banyakkkk!!!! tapi yang paling best...hati mau kuat untuk melawan nafsu merokok. ok...la saya pun dah habis idea nak taip depan laptop ni. Kalau you all ada tips yang hebat...jangan kedekut nak share dengan saya.

"Ayam berkokok di atas batang...kalau saya merokok tolong-tolonglah ingatkan"

No comments:

Post a Comment