Friday, October 29, 2010

5 Sebab Aku Menolak

Ehmm!!! sudah seminggu aku tidak "update" blog ini. Sebenarnya aku terpilih untuk bermain golf bagi mewakili ZON SELATAN dalam MSKPPM Tahun 2010. Main di lapangan golf Dalit Tuaran, Sabah. Keputusannya sekali lagi pasukan Tawau menjadi juara keseluruhan. Tahniah! Orang Tawau bah...tu!

Sepanjang bermain golf sempat juga aku bertanya dan merisik-risik kawan-kawan yang datang dari Sandakan tentang Tongod. Ada yang jawab "ok...bah SMK Tongod tidak jauh dari Telupid". Kawan yang satu lagi cakap..."kalau setakat Ketua Bidang...inda payahlah kau pigi. Kau tunggu saja time based".

Jadi selepas beberapa hari berfikir...aku mengambil keputusan atas 5 sebab yang berikut:
1. Aku buat pinjaman bank untuk buat rumah...mestikah aku tinggalkan rumah yang baharu siap.
2. Sekolah baru (SMK Tongod) cuma gred B tiada kelas form six, sedangkan aku sudah 8 tahun mengajar kelas STPM.
3. Aku percaya kalau aku menolak pasti ada guru lain yang sanggup mengambil alih kekosongan jawatan yang ku tolak.
4. Aku tidak sanggup meninggalkan keluargaku semata-mata mengejar kenaikan gaji yang besar. Ibuku masih mengharapkan aku membawanya berjumpa doktor setiap bulan.
5. Rezeki Allah s.w.t tidak akan habis setakat tahun 2010.


No comments:

Post a Comment